Please assign a menu to the primary menu location under menu

BilerLivsstil

Opel Astra med 150 heste til ingen penge

Ok, ikke bogstaveligt talt ingen penge, men i hvert fald så et beløb, der er behageligt lavt. Det skal handle om en ganske livlig bil, som vi alle kender rigtigt godt fra gadebilledet.

Opel Astra’en har nemlig kørt på de danske veje siden 1991, hvor den første Astra F blev introduceret. Det var faktisk Astra’en, der overtog vejene fra den ikoniske Opel Kadett, som L Ron Harald sidenhen har haft held med at udødeliggøre.

Nå. Der er løbet en hel del vand under broen siden da.

I dag er Opel Astra’en gået fra at være familiens trofaste transportmiddel til at være klassens charmerende og karismatiske dreng, der i øvrigt forstår at levere underholdning.

Det oversættes direkte til et æstetisk tiltalende design, hvor indmaden byder på go’ fart i skøjten og avanceret teknologi på et niveau, der normalt er forbeholdt store luksusbiler som Mercedes og Audi.

Jeg har en video til dig, der giver et lille indblik.

Det fede ved den nye Opel Astra…

… er at det ikke er røvsyg køreglæde, der gør sig gældende. I mange år har det ellers været sådan, at biler i de mindre klasser gerne skal være strippet for alle de ting, der ellers er årsagen til, at man gider leve livet.

Det naturlige resultat har derfor altid været biler, der er lige så spændende som en missionærstilling med konen. Og i øvrigt med lyset tændt.

Opel Astra’en er derimod pakket med lir både i kabinen og under motorhjelmen. Sidstnævnte afhænger dog en hel del af, hvilken motor du vælger.

Men selvfølgelig vælger du den største motor, som yder 150 pruh-heste, der foranlediger en hastighed på 100 km/t på mindre end 9 sekunder. Det er sgu okay og med en tophastighed på 210, er det ligeledes muligt at følge med i overhalingssporet nede på Autobahn.

Privatleasing giver bedst mening

Jeg er begejstret for Astra’ens sporty og dynamiske linjer.

Det bringer mig til det mest interessante ved Astra’en. Opel tilbyder nemlig en ret tiltalende privatleasingsordning, hvor både førstegangsydelse og månedlig ydelse er lav.

For sjovs skyld gik jeg ind for at sammensætte min egen Opel Astra i forhold til farve, ekstraudstyr og så videre.

For en Opel Astra 1,4 T Enjoy i Cosmic Grey metallak med 150 heste lyder førstegangsydelsen på 9.995 med en månedlig ydelse på 3.195 kroner.

Med andre ord kan jeg gå ud og anskaffe mig en splinterny bil med godt 13.000 kroner på hånden her og nu.

Det svarer til det, jeg har givet for mit elektriske skateboard, og selvom jeg er enormt glad for det, må jeg nok erkende, at en bil ville være lidt federe.

I øvrigt vil jeg lige påpege, at selvom denne artikel er sponsoreret, så er min begejstring helt igennem oprigtig.

Jeg synes virkeligt, at Opel er begyndt at ligne noget. Hele deres produktlinje har over de sidste fem år gennemgået en fænomenal transformation, hvor man netop er gået fra den her missionærstilling med konen til en spændende tantraøvelse med hende nabopigen med det frække blik.

SE NU:

Joen Rude Falsner

Joen Rude Falsner

Monsieur Le Boss
Hej. Det er mig, der er ham der, der er ham, der startede Stayclassy.dk for et par år siden. Kan du li', hva' jeg skriver? Send gerne en virtuel krammer.

Leave a Response